I wish!

I wish to go there too!!

Ye sewaktu kakak ku mengatakan hasrat nyer menemani wan( nenek ku) ke Mekah. Rasa di hati. Along nak ikut!!!!!!!!!!! Tapi apa kan daya. Poket duit ku bukan nyer ada 5K. Kalau nak ke sana pun kena ada gak duit sket.
Tapi insyaAllah. Suatu hari nanti , aku pasti akan menjejakkan kaki ke sana . InsyaAllah sebagai tetamu Allah.
Seperti kata Along, dia dah pasang niat and azam dalam beberapa tahun nie. Doa jer. Sentiasa berdoa, InsyaAllah apabila doa di makbulkan, kita pasti menjadi tetamu Allah. Kalau Allah kata, pada tarikh sekian waktu sekian kita dapat ke sana. Kita pasti ke sana.

Paling menguntungkan along dapat masuk ke raudah. Antara taman2 syurga , dan dapat melihat mimbar nabi Muhammad s.a.w. Sangat beruntung, mungkin berkat menemani nenek ku dan juga menyorong wheelchair along dan cousin ( yang turut serta ikut) dapat masuk ke taman syurga -raudah (carpet hijau).

Mengikut pengalaman along, Mekah sebenarnye sesuai jika kita pergi ketika masih lagi muda dan mempunyai kurdat yang kuat. kerana ketika tawaf dah juga saie memerlukan kekuatan. Selain itu, doa juga penting agar sepanjang berada di Mekah dan Madinah di permudahkan oleh Allah.

Alhamdullillah, along , wan dan kak syahidah di permudahkan sepanjang berada disana.
Sangat jealous, mereka sudah menjejaki tanah haram. Ya Allah makbulkan doa ku, agar aku juga dapat menjejaki ke tanah haram dalam usia yang muda . Amin.

Along di hadapan ka'bah.
Source dari fb along. ngeh2

Wan , Along and kak long syahidah di Madinah.

Source dari fb kak long syahidah.

p/s: thanx for lovely abaya. Huhuhu..
p/s: Nak ikut g Mekah dan Madinah !Nak jumpa Rasullullah. InsyaAllah aku pasti ke sana. Amin

Comments

Popular Posts