Jangan Menyerah Kalah!

Bila dah masuk universiti, pasti semua orang akan tiba pada satu tahap di mana mereka rasa ingin menyerah kalah. Tak sanggup nak hadapi exam, test, assignment dan project yang begitu banyak. Tapi sedikit demi sedikit aku ambil pengajaran sepanjang berada di universiti. Jangan pernah menyerah kalah. Yakin pada diri, apabila kita lakukan sesuatu buat yang terbaik. Kita ada Allah , yakin dengan janji Allah. Berusaha, Berdoa dan Bertawakal.

Aku nak bagi semangat dekat adik-adik yang tak dapat masuk universiti lagi. Jangan menyerah kalah, terus berusaha kerana rezeki anda mungkin lambat sedikit daripada rakan-rakan anda. Jangan rasa hampa kerana tak dapat masuk 1st intake atau 2nd intake. Adik-adik boleh apply 3rd intake, dengan cara hantar surat ke pihak universiti. Ramai yang tak tahu universiti ada buka intake waktu 2nd semester (November intake). Biasa nya, intake waktu 2nd semester di pilih oleh pihak universiti sendiri, bukan upu. Jadi peluang adalah lebih cerah berbanding 1st semester.

Aku sendiri masuk 3rd intake. Waktu semua orang dah masuk universiti, aku dengan cara sendiri. Ada yang suruh masuk kolej, ada yang suruh aku masuk politeknik.Memang aku dapat politeknik kursus diploma in electrical engineering. Tapi memang pada asal nya, aku tak nak masuk lain. Nak juga masuk universiti, kerana aku yakin dengan result SPM aku, dan yakin yang aku masuk universiti (Degil kan!) hehehe. Sebelum 2nd semester , aku hantar surat ke UIA, dan apply online UITM. Waktu tu ada juga rasa hampir mahu menyerah kalah. Tapi tak sampai seminggu aku dapat surat dari UIA (hari isnin), pada minggu yang sama dapat surat dari UITM(hari jumaat).

Kadangkala kita tak sangka rezeki yang Allah bagi, sekali dua surat universiti datang ke rumah. Allah bagi nikmat yang lebih manis kepada hamba-hambaNya yang bersabar. Waktu tu tak tahu pula mana nak pilih( susah juga), kerana UITM bagi courses yang memang aku nak, Diploma Sains Kuantitatif. Aku memang seorang yang minat mathematics jadi bagi aku tu peluang terbaik. Tetapi aku dapat UITM Segamat, memang sangat jauh dari rumah. Waktu tu aku ada less than 2 weeks nak pilih antara UIA dan UITM , coz UIA bakal masuk dalam 2 minggu lagi. Totally waktu tu confused, sebab UIA menawarkan courses Foundation in ICT( courses yang aku tak pernah mimpi akan dapat).

Tapi lepas aku buat istikharah dan juga minta pendapat dari seluruh ahli keluarga aku. Sampai family di Rawang, siap buat undian masuk UIA atau UITM. Aku ambil "pro and con " pendapat dari semua ahli keluarga. Aku siap buat senarai mana yang lebih baik. Tapi sepanjang beberapa hari aku solat istikharah, aku tahu jalan terbaik untuk diriku adalah UIA.
Doa yang aku masih ingat hingga sekarang:

"Ya Allah, tempatkan aku di universiti yang terbaik untuk kehidupanku dunia dan akhirat"

Tapi mungkin second factor aku masuk UIA, dekat dengan rumah. Heheehehe.
Akhirnya aku masuk ke UIA, walaupun aku tahu UITM bagi courses yang aku minat. Tapi bila aku lihat dari sudut lain, courses tersebut juga berada di bawah fakulti sains komputer, still lagi kena ambil subject ICT. Bila aku masuk UIA pula, minor aku subject mathematics.Bila dah masuk UIA, ada juga aku dengar tomahan dari sepupu aku mengatakan.

"Nina, ko nak kerja apa nanti? Bukan nyer ada kerja ICT sekarang. Nak jadi penganggur ke?"

Waktu tu aku sikit down dengan kata-kata dia. Tapi aku ingat pesan akak dan mak aku.

"Rezeki bukan di tangan dia, ko dapat kerja ke tak . Yang penting buat terbaik dalam apa sahaja yang kita buat. Pasti Allah akan berikan kita sesuatu yang terbaik dalam hidup. Kerja yang akan mencari kita, bukan kita mencari kerja"

Alhamdulillah, aku masih survive dalam course ICT. Sesuatu yang aku tak sangka dalam hidup ini kerana kita hanya mampu merancang Allah yang menentukan. Kepada adik-adik yang masih menunggu keputusan kemasukan Universiti. Bersabar dan "JANGAN MENYERAH KALAH" kerana Allah tahu apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya yang sabar dalam ujian .


Jangan Menyerah- D'masiv


Updated (18/5/13): Alhamdulillah, currently I'am in  final semester and will be graduated InsyaAllah this coming July after finishing my practical at PETRONAS ICT (formerly known as iPerintis). Doakan saya agar berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat. amin :)

Update (11/5/14) : Alhamdullillah, terima kasih  untuk doa anda.. :)

Guys! If you need fast respond from me - Please email me to misznina17@gmail.com
****************************************************************************************

Comments

  1. assalamualaikum kak,
    nak tanye :)
    untuk second intake saye ade hntar surat kat uia tp tak berjaye. untuk third intake pulak nk kene hantar surat lagi ke mcmne?

    kes saye ni lebih kurang je mcm akak. degil. nak masuk universiti dan yakin akan masuk universiti. hehe.

    akak apply uitm online tu mcmne n bile? boleh akak bgtau/kongsi ?

    terima kasih :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry dik lambat reply tak ada kat malaysia rite now.huhu.. for uia adik buat je surat biasa kata nak masuk uia,appeal sekali dgn result..
      for uitm, rajin2 buka website dia org, ada tawaran utk 3rd intake n kena beli no pin..

      Delete
  2. another tips, adik hntr je kat semua universiti. hntr ke hal ehwal pelajar. sertakan sekali result. btw, jgn memilih course. dah dpt apa2 course masuk je even tak minat coz kita boleh change course.Tp kadang2 Allah lagi tahu apa yg kita perlu dr apa yg kita mahu. well good luck ! semoga berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kak ! Can forward me the sample letter please? my email is thahirahashiq19@gmail.com
      Please and thank you very much!

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. @ili ajeerah:i will try my best cari surat tu.. kalau x ada sorry ya, coz almost 5 years dah.. heheh
    yg important dalam surat tu:
    -write in english
    -ur spm result
    -said u willing to accept any course
    -submit to
    Centre for Foundation Studies
    International Islamic University Malaysia
    Jalan Universiti 46350 Petaling Jaya
    Selangor Darul Ehsan
    Phone: (+603) 79462400
    Fax : (+603) 79540319 / 79541215
    E-mail : anr_asasi@iium.edu.my
    -more info:http://www.iium.edu.my/cfs/how-apply

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah, great news! Belajar bersungguh-sungguh.. biar la apa orang nak cakap pasal course ke.. apa2 ke.. one thing! bila dah masuk uni. jgn persia-siakan peluang yang ada.. Good luck and enjoy ur live at Universiti.. Welcome to garden Knowledge and Virtue. :)

    ReplyDelete
  8. Salam akak :) saya nak tahu bila boleh hantar surat rayuan tu ? adakah selepas keputusan rayuan atau pun sekarang ? sebab harini kan keluar UPU tapi saya tak dapat masuk apa2 U pun. tapi mmg niat di hati nak berusaha sebaik mungkin sebab degil tak nak masuk kolej ke apa semua sebab memang hati dah ada di UIA ^^ Boleh ke saya hantar sekarang sebelum tunggu keputusan rayuan tu ?

    ReplyDelete
  9. @Anonymous dik! Boleh sahaja.. kalau boleh hntr surat tu guna pos laju ke Admission and Records UIA Pj (Bahagian ke masukkan) .. sebab surat tu direct ke uia.. BTW, kalau nak akak forwardkan surat yg akak guna.. may i know ur email?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak bole bagi ngan sya jga ke..? :) emel sya.. iamqeela95@yahoo.com

      Delete
  10. Salam kak, boleh tak saya minta surat yang kak tulis tu? Saya nak tengok. Email saya abdullah.afiq@ymail.com tolong kak

    ReplyDelete
  11. @abdullah afiq sure no problem.. but give me a time cari surat tu ye.. hehe .. banyakkan berdoa agar Allah makbulkan doa anda masuk ke uni :)

    akak akan try hantar today gak..opss ..rasa tua sangat dah..wahah

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum kak. Akak, boleh sy tgok surat akak tu? Sy btol2 nak sgt33 msuk UIA. tLG SY KAK. Ni emel sy - mawar.deen@yahoo.com

    ReplyDelete
  13. @eqa qiranaAkak try send to ur email. tp failed.. ada emai lain?

    ReplyDelete
  14. Boleh tak akak email surat yang akak tulis tu? Nak tengok macam mana. Sebab saya pun tak dapat masuk Uni. shedaehasz@gmail.com

    ReplyDelete
  15. salam kak, klau x keberatn, sye pon nk tgk surat tu.Email sye, nabellkudo.shahrol@gmail.com .maaf klau mnyusahkan :)

    ReplyDelete
  16. @Syeda Ehasz and @nabilah Shahrol. akak dah sent to ur emaill .. Banyakkan doa yg paling penting.. and kalau boleh hntr kat semua university kay.. well if you deserve it, you will get it! insyaAllah. amin

    ReplyDelete
  17. salam kak. Result upu sy x bjya nk msuk mna2 U.. yg peliknye kptsn SPM sy x la teruk... smua subject credit.. Sy nk msuk uitm... Course yg sy nak ambik pn layak ngan kptusan.. so pda pndpt akat apa cra terbaik untk msuk U selain rayuan nt.. N lau sy hntr brg rayuan tu terus kat IPTA trsbut blh ke?

    ReplyDelete
  18. @Dya AnylWsalam Dya, rasanya akak ada tulis dekat atas mengenai cara dapat UITM. Back to ur question.. Boleh je kalau nak terus hantar kat UITM, tak ada masalah.. Tp kalau 1st and 2nd tak dapat gak, wat cara akak apply online kat UITm.. beli no pin and try secara online.. bila dah apply please alert date and time utk pengesahan semula (yg ni ramai tak perasan.. bahawa after apply online mereka kena confirmkan nak masuk)

    Tips for all yang sedang bertanya dia atas: Cara nak memilih course yang bersesuaian dengan result kita. High chances to get the courses.

    For example kita nak course "A", this course mesti get B in Bahasa Melayu ,Mathematics and English, Credit with other subject... Bila syarat tulis macam ni, maksudnya..

    Our result should get
    Bahasa Melayu : B+/A
    Mathematics: B+/A
    English : B+/A
    Other subject must get at least :B or B-

    Final tips: masuk je dahulu, dah masuk university baru fikir nak tukar2 course :)

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum akak. Kalau boleh, nak tengok sample appeal letter yang akak send dekat UIA dulu. Saya dapat UPU, tapi bukan course yang saya nak. Saya nak cuba apply UIA sebab nak Law sangat. Ni email saya lyna_farhana@yahoo.com

    ReplyDelete
  20. @Nina Hamdan

    Terima kasih, kak. Lagi satu nak tanya, kalau macam saya ni, dah dapat course Diploma Sains di Uitm tapi still nak apply Asasi Law di UIA macam mana ya? Bila saya boleh hantar surat ni?

    ReplyDelete
  21. @Lyna Yusli


    Memandangkan awak dapat Dip Sains kat UITM, means awak Sc Stream student.. Jd biar la akak berterus terang. Dulu2 kak long akak,dia try gak Law. Sebab minat, tp org Admission sendiri jelaskan.. mereka akan pilih Art stream student terlebih dahulu sebelum beri kepada Sc Stream Student..Jadi Sc Stream student ni low chances compared to Art Stream Student.

    Buat masa sekarang, hantar sahaja lah surat tu..Kalau tak cuba tak tahu rite....Mana tahu Allah nak makbulkan impian kita..

    Pendapat akak, kalau still tak dapat feedback from UIA or still waiting for their reply. Pergi sahaja UITM terlebih dahulu sebab yang penting adalah masuk University..

    Itu pendapat akak jelah.. Decision is in your hand.. Good luck and banyakkan solat istikharah.. InsyaAllah akn jumpa jawapan :)

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum, kaknina. Saya memang dari form3 lagi nak masuk UIA walaupun tika itu tidak tahu apa yang saya minat. Namun sejak dari form5, saya mulai minat human science.

    Sayangnya keputusun UPU baru-baru ini saya tidak dapat UIA :(
    Saya harap kaknina sudi share surat kaknina ke emel saya syaakiilaa95@yahoo.com atau kalau tidak dapat syakila.syakila@rocketmail.com

    Saya buntu apabila hendak membuat surat rayuan. Saya yakin, walaupun result saya tidak segah seperti yang lain, namun saya layak untuk apply human science.

    Tolong saya, kaknina. May Allah bless u :) syukran..

    ReplyDelete
  23. Tak bukak lagi file tu, tapi dah excited sangat. Terima kasih kaknina!!

    Semoga kerjaya dan hidup kak.nina diredhai Allah swt.

    Syukran syukran <3

    ReplyDelete
  24. salam..buley tolong emel sample surat rayuan tu..adik sy ni haa kempunan nk msuk asasi uia..harap sis buley mbantu..

    aizawa.ara@gmail.com

    ReplyDelete
  25. @Syakilla and @Ara .. I've already sent..

    Amin.. terima kasih untuk doa..
    Saya cuma membantu je, berdasarkan pengalaman je. hehe

    ReplyDelete
  26. Salam kak nina. Boleh hantar sample appeal letter tu dekat email saya? liyana_noorzlee@yahoo.com

    ReplyDelete
  27. Kalau buat rayuan selepas keputusan first intake, kami akan dpt masuk first intake atau second intake jugak ye? sbb skrg upu belum bukak rayuan lagi.

    Ah boleh send surat tu ke heynjyhmdn@gmail.com ? thanks :)

    ReplyDelete
  28. salam kak just call me azwa. if you dont mind saye nak mintak akak email jgk contoh surat tu? :)) saya pun takdpt upu first intake ni and nak sangat msok iptA.the way you tell you amat mmbantu.AKAK rasa saya patut buat tggu rayuan or direct je bg kat U tu?saya science stream.apa tips akak utk apply course? addmath saye E tapi subject saye yg lain credit :) subjek teras okaylah:)so hope akak boleh bantu..thanks kak semoga akak berjaya dunia akhirat.Aminnn ya Allah:'))


    email saya : anisazwa@yahoo.com

    ReplyDelete
  29. @Liyana Noorzlee @Najiyah @acuwaa
    Already sent to ur email.. Segala pertanyaan sudah dijawab dalam email.

    Yg penting jangan menyerah kalah and keep your faith to Allah.. selalu berdoa . and doa hamba yang bersabar akan dimakbulkan . InsyaAllah.amin

    ReplyDelete
  30. As salam,blh tak kalau sye nk cth surat tu sbb sye tak dapat u.ni alamat email sye

    nurfatihahzakaria260395@yahoo.com

    Terima kasih

    ReplyDelete
  31. assalamualaikum misznina, sy nk tanye apply uitm online sec intake, bli no pin uitm or upu? sy confuse skitt.

    ReplyDelete
  32. Assalmualaikum akak, boleh hantar sample appeal letter tu dekat email saya? amirulasyraf_@live.com

    ReplyDelete
  33. @Nurfatihah : already sent to ur email.

    @Caza95: No pin UITM. tp kena selalu alert dekat website UITM. ada tulis waktu open online UITM

    @amirul asyraf: already sent to ur email with tips

    ReplyDelete
  34. assalamualaukum kak,,,, sy x dpt upu sbb sy apply sains walaupun sy hanya kredit shj,,,,,tp, sy x sedar bahawa arab dan semua subjek agama sy A, sbb terlalu gopoh nakkan sains sampai lupa daratan,,,,,hehehe,, alhamdulillah, ada rayuan , tp, sy masih x yakin sbb ia hanya terhad jika ada kekosongan,,,,jd, kalau x keberatan, boleh x akak hntr surat yg akak hntr dkt uiam kpd sy,,, nie e-mail sy,,,, syafikmml@yahoo.com ,,,,syukran khitira atas bantuan kak,, ^_^

    ReplyDelete
  35. As salam akak. Boleh emailkan sample surat rayuan tu tak? Ni emailnya syalinsheikh@yahoo.com thanks akak :)

    ReplyDelete
  36. Assalamualaikum akak misznina..saya x dpat upu gak even result x de truk mne..kcewa x yah kate..da la mmg 6 plihn sye apply uia je..nk msuk sgt uia cm ni la..tapi redha je jugk..klu x kbratan bole mntk sample surt y akak hntr kat uia tu??sye nk jdikn rujukn..really appreciate it klu akak bole send kat e-mail sye..maisara_ismail@yahoo.com...tq so much kak..:)

    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum, akak boleh emailkan sample surat rayuan tu tak? Ni emailnya syafiqaiman_15@yahoo.com =)

    ReplyDelete
  38. assalamualaikum kak ,boleh sy dapat contoh surat rayuan akak tu ? ni email sy , miwakoikushi_iza@yahoo.com

    ReplyDelete
  39. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  40. Assalammualaikum akak, boleh tak nak mintak tolong akak emailkan contoh appeal letter akak tu dekat email ni: adleensliyana@gmail.com. Terima kasih sangat2 and doakan saya berjaya macam akak jugak yer. Thank you again :)

    ReplyDelete
  41. salam kak ,saya pun tak dapat mana2 u dlm rayuan yg secnd intake ni,saya ada jugak trgerak nak buat surat ,if u don't mind,boleh saya mintak akk emelkan surat akk tu,,
    chingulife143@gmail.com

    ReplyDelete
  42. salam nina. nak tanya intake uia bulan brp eh every year? i've interested to study in uia. n kalu x keberatan can u please email me ur surat rayuan uia tu dekat email sha.pocoyo@gmail.com.

    ReplyDelete
  43. salam .. blh miss email surat yg miss htr kat uia tu kat email F.YuiQa@gmail.com .. thanx

    ReplyDelete
  44. Salam.bleh x akak bg contoh surat rayuan ke uia tu? sbb saya ada htr surat rayuan kt uia via email yg sy nk asasi n saya nyatakan asasi apa yg saya nk n saya send in bm surat tu..then anr asasi reply htr pulak surat ngan slip exam Sept ni so sy nk cth surat tu.ni email saya nurhadirah62@yahoo.com

    ReplyDelete
  45. salam.kak,kita hanya perlu htr salinan keputusan spm ja kan? xperlu sijil2 koku tu suma kan?

    ReplyDelete
  46. Assalamualaikum akak. Alhamdulillah saya dapat further study kat UiTM dalam course yang saya pun taktau saya minat ke tak.

    Tapi hati saya nak UPM/UKM. Akak tahu tak cara-cara nak tukar U? Saya betul-betul perlukan pandangan akak :(
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  47. @Ryna Rathuan boleh bg ur email. so i can directly pm u . thanks

    ReplyDelete
  48. Salam sis, boleh emelkan surat sis tu.. mohon sebagai panduan.. :)

    black_guitar_gurlz94ec@yahoo.com

    Semoga Allah merahmati sis, doakan saya juga untuk berjaya sambung belajar... amin :D

    ReplyDelete
  49. Salam.. sis, boleh explain lbih detail mcm mne nk apply 2nd or 3rd intake uia? boleh emailkn sample appeal letter sis ke email sy aisyahzainal58@yahoo.com

    ReplyDelete
  50. sis , boleh tolong email contoh surat kat saya ? saya teringin nak masuk Uia tapi upu xdpt .nie email saya ririxyraa@yahoo.com .thanks sis :))

    ReplyDelete
  51. salam kak nina, boleh emel kat saya contoh appeal letter ke uia x? killer95_2603@yahoo.com

    terima kasih

    ReplyDelete
  52. salam kak..boleh tolong emel dekat sy contoh appeal letter tu x? email sy nursakinahjannati@yahoo.com

    ReplyDelete
  53. Salam sis. Ble tlng email x cnth appeal letter tu? Email sy aienD1511@gmail.com

    ReplyDelete
  54. assalamualaikum sis nina, boleh tak tolong email dekat saya contoh letter tuu. *harap2 ada lagi*
    email : zalinasamsuddin@yahoo.com. maaf nyusahkan sis.. may Allah rewards you with good. jazakillah..

    ReplyDelete
  55. Assalamualaikum kak nina.. bleh akq tlg send cntoh srt ryuan akq? klu bleh.. send kat email ne.. dayangshifabatrisya@yahoo.com.. trima ksh kak.. :D

    ReplyDelete
  56. asalamualaikum kak nina. . lepas bca kisah pengalamn kakak thu,, bru la sya bersemangat semula. . hurm,, kak bole x klo akak tolong sendkn cth surat rayuan thu. . email sya rs_orsino@yahoo.com. . terima ksih kak ^_^ ,, smoga kakak sentiasa sukses dlm hidup :)

    ReplyDelete
  57. Assalamualaikum, saya berminat untuk mencuba rayuan bertulis ke uia, boleh akak tlong email kan kepada saya email: thataamiruddin@gmail.com *may Allah SWT bless you :)

    ReplyDelete
  58. salam kak, klau x keberatn, sye pon nk tgk surat tu.Email sye, hafisthea7x@gmail.com .maaf klau mnyusahkan :)

    ReplyDelete
  59. Salam.boleh x akk tolong sendkan surat rayuan
    Akk tu sebagai panduan saya :) saya berharap sangat saya dapat further study saya ke uia. Tolong email kan kepada saya ea sweety_choc94@yahoo.com.terima kasih. Harap allah permudahkan segalanya :)

    ReplyDelete
  60. Dear All,

    Akak dah sent email to all of you.. Good luck.. and thanks for doa.. :) Semoga Allah memakbulkan impian anda semua.. amin

    ReplyDelete
  61. Salam kak kalau tak keberatan boleh tlg email kan appeal letter tu kpd saya :) audfirdaus93@gmail.com

    ReplyDelete
  62. Salam.saya dpt 3rd intake asasi uia kos irk..nk tnya kos tu susah x?kwn saya dpt 10a n msuk uia kos irk then skg xsampai 3 bln kat asasi irk dia keluar dr uia...so jd agak bimbang nk ambk kos tu..mohon pendapat..nk kna dftr 27 okt ni..n now smntara tggu u saya brada di form 6..pndapt bro saya patut terus f6 or uia? Thanks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf kalau akak reply lambat, as for my opinion.. tak de benda yg senang dalam hidup ni kalau kita tak mencubanya.. so try ur best.. for ur info.. IRK tu banyak cabang2 nya.. asasi just belajar foundation, dah kat gombak baru focus.. so.. pendapat akak proceed pergi UIA berbanding ke Form 6. Coz form 6 much more susah berbanding asasi..

      But , itu opinion akak.. apa2 keputusan di tangan adik.. insyaAllah.. banyakkan berdoa.. semoga berjaya.. amin

      Delete
  63. Alamak it's kinda late.
    Assalamualaikum Kak Nina, boleh mintak akak emelkan kat saya sampel appeal letter yang akak buat tu. Thank you so much in advance :) lailashah93@yahoo.com

    ReplyDelete
  64. Nasib kita lbih kurang la kak. Sy pun dpt Uitm.n uia. N course uitm yg sy suka sgt2, law. and uia tawarkn architecture. both are foundation. srius dilema -,-

    ReplyDelete
    Replies
    1. For your info, if masuk foundation (asasi) uia akan confirm masuk uia .. But kalau masuk asasi uitm, tak akan confirm masuk uitm.. u have to buy again upu .. compete dengan org2 dr matrik..

      If uia, u can request to change the course my dear.. so don't worry.. masuk dulu uia..Tp ni pendapat akak sahaja, keputusan tetap ditangan adik :).. Banyakkan berdoa.. insyaAllah berjaya.. amin

      Delete
  65. hi sis nk tny la..utk permohonan ke sarjana muda bole ke kita hntar appeal letter?last july da try mohon msok u tp xdpt.. rayuan pon xdpt jgk..klo bole, nk sis send appeal letter 2 kt sy jgk bole x??thx
    ni email sy niziana89@y.c

    ReplyDelete
  66. assalamualaikum akak, boleh tak akak send appeal letter akak dkt saya anneamalia55@gmail.com thanks akak semoga dimurahkan rezeki hendaknya :)

    ReplyDelete
  67. Assalamualaikum akak , kalau tk keberatan , boleh tk akak tolong send contoh surat rayuan akak ? Kalau boleh akak send kt email sye ni ye iffahumaira.iu@gmail.com . Semoga Allah SWT permudahkan segala urusan akak kt luar sana . Terima kasih banyak2 :)

    ReplyDelete
  68. Salam kak... Boleh x tlong emailkn surat aq tu kpd saya...rozelputih@gmail.com... hanya Allah sahaja yg mmpu mmbals kbaikn akak...

    ReplyDelete
  69. Assalamualaikum akak. Boleh tak kalau saya nak mintak contoh surat rayuan ke uia tu ? Saya nak masuk uia.. tapi rasa macam peluang nak masuk ke sana amat tipis. Tolong saya kak. Email : mfyorishie@yahoo.com . Syukran kak.

    ReplyDelete
  70. Salam kak. Boleh tak email surat appeal tu di email saya? : khalidahamira96@yahoo.com.my
    terima kasih :)

    ReplyDelete
  71. Assalamualaikum akak.Nak tanye,selalunya kan kalau buat rayuan ni confirm dapat ke? Sebab harini keluar result UPU for batch 96 and sadly i x dpt upu.And kalau ikutkan layak je nak masuk especially uia and mmg dari dulu pun mmg aim uia.Saya dapat matric and yes,matric langsung xde dalam benak fikiran ni.and kalau boleh memang ak lari from matric la sbb ramai yang kata maam susah nak compete dgn stpm semua.Kalau boleh memang nak uia since uia je yg mewujudkan persekitaran islam kan.Tapi macam sedih x dpt upu,kalau saya nak minta contoh surat tu boleh? Nak tau juga bila boleh hantar surat tawaran tu?.and nak hantar surat tu through email,post laju or pergi uia terus? Sorry kakak kalau banyak sangat soalan sebab i really really want to study in uia.Harap akak balas comment saya ni.Terima kasih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam,


      Dapat atau tidak, akak tak dapat nak tentukan. Yang penting berusaha. Nak hantar post laju boleh, nak terus jumpa boleh .. nak call pun boleh.. sama ada nak buat salah satu atau nak buat tiga2 pun boleh...

      Can I have ur email.. if u want the offer letter .? Thanks

      Delete
  72. Salam kak nina. Boleh hantar sample appeal letter tu dekat email saya?afarsakura@gmail.com
    terima kasih.

    ReplyDelete
  73. assalamualaikum, kak. blh tak akak tolong emailkan sample surat tu kat sy? ni email sy aishira_azalan96@yahoo.com..

    ReplyDelete
  74. Salam all,
    Done sent the appeal letter to ur emails :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam akak, bole sya nk smple surat tu jugak? maaf susahkan

      ainanad.02@gmail.com

      Delete
  75. Salam akak , boleh akak tolong emailkan surat rayuan tu pada email saya , huhu . ao2789@yahoo.com
    may Allah bless you , forever akak .

    ReplyDelete
  76. Assalamualaikum kak. kak bleh tak sent kan cntoh surat ryuan yg kne hntar? Fiqahgurl_96@yahoo.com ni email sya... terima kasih kak...

    ReplyDelete
  77. Assalamualaikum akak. Maaf ganggu saya nk mntk tlg akk utk emelkan saya contoh appeal letter ke alyarazak96@gmail.com
    Jazakillahukhair akak ;)

    ReplyDelete
  78. Assaalamualaikum, akak. Maaf ganggu sy nk mintk tlg akk utk emelkan sy contoh appeal letter ke alyarazak96@gmail.com hehe.
    Jazakillahukhair akak ;)

    ReplyDelete
  79. Salam kak nina saya nak juga surat tu... terima kasih fieyna14@gmail.com

    ReplyDelete
  80. Salam kak nina, saya pun nak juga contoh surat rayuan tu. Boleh emailkan ke ainiaini234@yahoo.com may Allah bless you akak

    ReplyDelete
  81. Salam akak , boleh akak tolong emailkan surat rayuan tu pada email saya nooratiqahazhar@yahoo.com.my
    Thanks a lot :)

    ReplyDelete
  82. Salam.. boleh tak tolong emelkan saya surat rayuan yang akak penah buat dulu. Emel : benwarp96@gmail.com

    ReplyDelete
  83. Salam akak! Saya nk jugak contoh appeal letter tu boleh? Ni email sy leyya3009@gmail.com . Thanks a lot! May Allah Bless you alwaysss! ;)

    ReplyDelete
  84. Assalamualaikum Kak. Sadly for me, saya tak dapat tawaran ke mana mana juga. Ikutkan hati memang sedih sangat ni. Tapi saya masih nak cuba masuk UIA. Sekarang ni mereka ada buat sistem erayuan tu. Patut ke saya hantar surat rayuan sendiri ke UIA sebelum erayuan tu buka? And I would be happy and grateful if you could send me the appeal letter <3 Here's my email; damiakhazai@gmail.com
    terima kasih kak <3

    ReplyDelete
  85. Assalamualaikum kak, saya dpt tawaran uitm course diploma yg saya kurang minat sbb saya target asasi law uia. Matrik pon saya dpt tapi dh tak minat dgn subjek sains. Boleh tak kalau saya nk buat rayuan asasi uia? Akak tlg emelkan cth appeal letter ke adzimhunter@gmail.com . Terima kasih

    ReplyDelete
  86. Salam kak, sorry kalau menyusahkan. boleh tak tolong forwardkan appeal letter tu jgk ? Ni emel saya.. fatinnajwa6996@gmail.com thanks a lot kak. May Allah bless you..

    ReplyDelete
  87. Assalam akak..need your help and kindness..nak minta akak emel kan appeal letter tu bleh x? ke alamat emel sy: liyana.amdan@gmail.com
    Thanks a lot for your help =D

    ReplyDelete
  88. Assalamualaikum kak , boleh tolong e-mailkan saya contoh appeal letter
    bilal_khairuddin@yahoo.com
    Terima kasih

    ReplyDelete
  89. Assalamualaikum. Emelkan surat appeal to uia. Akima440@gmail.com.

    ReplyDelete
  90. Assalam,akak.boleh emailkan saya juga contoh appeal letter tu ?
    ni email saya ainuniman96@gmail.com
    thanks kak !

    ReplyDelete
  91. Salam akak....nama sy Anis boleh x ajak sy nk tgok appeal letter ajak ni email saya lili.gurlz15@gmail.com....please...may Allah bless you...

    ReplyDelete
  92. Assalamualaikum .. Kak,, boleh x tolong emailkan utk sy skali contoh surat tu ? Mizyanathirah@yahoo.com

    ReplyDelete
  93. Salam, akk..

    boleh email kepada saya juga? Dah pilih semua pilihan uia tp x dpt mana2 :(

    Email: i.syah@ymail.com

    terima kasih banyak2! Moga Allah murahkan rezeki akk ^^

    ReplyDelete
  94. Salam all,
    Done sent the appeal letter to ur emails :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kak... kak u send to me too? sy buat foundation tesl dkt Unisel. pointer 3.26 kesulurhan.. sy nk sgt try ipta.. upu dh tk boleh.. so sy fikir cara lain iaitu sy nk buat rayuan sndri. kak boleh emailkan contoh surat tu tak?


      maaf menyusahkan akak :( (Iszwanie_syahira@yahoo.com)

      Delete
  95. Assalam kak. Boleh send dekat saya letter tu ? saya memang nak sangat kak masuk uia harapn tu mmg tinggi sgt so bila tak dapat tu sedih sangat . Tolong ya kak ? ini emel saya sulha961@gmail.com .

    ReplyDelete
  96. assalamualaikum sis nina hamdan =)
    boleh email kan sy juga contoh surat rayuan tersebut?
    sofhanjamiela@gmail.com

    terima kasih =)

    ReplyDelete
  97. Assalamualaikum, akak boleh tak forwardkan surat rayuan akak kat emeil sy . Tq so much kak :)

    ReplyDelete
  98. Salam kak, saya pun nak masuk uia. First intake dapat uitm, tapi saya tolak. Second intake tak boleh sbb dah dapat uitm... So saya nak try mohon third intake ni....atau saya kena repeat balik spm.. Hmm
    Akak tolong lah saya, saya nak contoh surat rayuan tu please.
    Email saya, farah.nadia27@gmail.com

    ReplyDelete
  99. Salam akak saya harap akak dapat email kan saya juga surat tersebut. Semoga Allah memberkati hidup akak. Email saya- nh_superb@yahoo.com. Tk

    ReplyDelete
  100. Salam, akak, kalau nak minta akak tolong send appeal letter tu boleh?
    niknurraihan@ymail.com

    ReplyDelete
  101. AsSalam akk wani dlm delima n tak tau la mcm mne nk story . result ok . 6a2b1c. Tpi tak tau la mcm mne upu y ipta tak sangkut . tpi dpt politeknik metro jb . cus saye minat tpi institusi ye tak minat nak msuk ipta klau boleh . so pndapat akk boleh tukar skola ur nk buat rayuan ni ? Tlg bg pndapat . norzawanifc@gmail.com

    ReplyDelete
  102. assalam kak, kalo tak keberatan, boleh tak saya nak jugak surat tu? kalo ade rezeki, saya nak sangat masuk uia. ni emel sy misslollystar@gmail.com terima kasih :)

    ReplyDelete
  103. Assalamualaikum, saya berminat untuk mencuba rayuan bertulis ke uia, boleh akak tlong email kan kepada saya appeal letter akak dulu untuk rujukan?? Ni email saya : nurulazmi96@gmail.com BTW, thanks for the entri. Ia sangat berguna. May Allah bless you :)

    ReplyDelete
  104. salam akak, boleh send kan appeal letter yang akak buat tu dekat saya ? ni emel saya azmiraahmadd@gmail.com terima kasih akak

    ReplyDelete
  105. salam kak boleh x send kat saye contoh surat rayuan tu...saye nk sngt masuk uia ni.mintak tolong sngt kat akak ye
    ashura.ahmad@gmail.com

    ReplyDelete
  106. Assalmualaikum akak, boleh hantar sample appeal letter tu dekat email saya? nellydhiya@gmail.com terima kasih bnyk2.

    ReplyDelete
  107. Salam akak, tolong hantar contoh surat rayuan masuk uia ke email saya, nursaabrina96@gmail.com
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  108. Asalamualaikum kak nina. Saya juga seprti kbykan cases. 1tk dpt. 2 intake dpt tapi jauh. Dan saaa masih berharap utk masuk ipta. Boleh akak emailkan saya contoh appeal letter kak pada atqhazmn@gmail.com /nurulatiqahazman23696@gmail.com. If tak keberatan boleh saya dptkan contact number kak nina? Saya ada few pertanyaan.. Thanks a lot ye kak.

    ReplyDelete
  109. Salam all, hopefully you received my email.. mana yang tak dapat lagi bleh direct contact my email : misznina17@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum, akak. Boleh tolong emailkan surat rayuan tu untuk saya sekali ? Ni email saya, ummul_mukminin@ymail.com . Terima kasih :)

      Delete
  110. assalmualaikum akak, boleh e-mail saya tak surat rayuan :) terima kasih ^^ sharifahlaili@yahoo.com

    ReplyDelete
  111. salam akak , saya nak tengok contoh surat rayuan akak boleh ? fmadiehah@gmail.com nak sangat masuk uia untuk amek human science .

    ReplyDelete
  112. Assalamualaikum kak nina 1st intake aritu saya dapat tawaran Uitm kampus kuantan utk program Asasi Tesl tapi saya terpaksa tolak kerana masalah kesihatan bapa saya waktu itu yang kurang sihat.Saya memang nak sangat buat permohonan 3rd intake ini ke Uia dan Uitm.saya nak sangat masuk Uia sejak saya tgk ibu saya melanjutkan pengajian disana dan saya juga berharap akan dpt kampus yg berdekatan dgn rumah saya.Pada pendapat akak adakah permohonan saya ini akan diterima sbb org banyk ckp yg pihak u xkan bg dekat bdk2 yg tolak tawaran n boleh akak emailkan appeal letter akak ke email saya neun.nuradila@gmail.com terima kasih akak :) assalamualaikum.

    ReplyDelete
  113. Salam akak. Tlg adik. Tlg emailkan surat tu.

    ReplyDelete
  114. Salam akak.kalo tak keberatan boleh tak akak email kan sample appeal letter yg akak send kat UIA dulu.ni email sy aqeigurlz@yahoo.com

    ReplyDelete
  115. Akk boleh share appeal letter tak ? aina_justbeyou@gmail.com

    ReplyDelete
  116. Assalamualaikum akak..hr tu saya tak berjaya dpt UPU..so lps tu saya buat rayuan kt UIA,kire utk second intake la..but then still xberjaya jgk walaupon my result mmg layak utk kebanyakkan course yg ditawarkan..jadi saya nk apply for 3rd intake kt UIA lagi..rasa2 akak, ada harapan lg x? blh x akak tlg send sample appeal letter akak via email? ni email add saya : fauziah_213@yahoo.com JazakkAllah~

    ReplyDelete
  117. akak . boleh x akak tolong hantar appeal letter tu kat email udarxgurlz94@gmail.com . thanks :)

    ReplyDelete
  118. Akàk bleh x email dkt sy appeal letter ni email sy anisnysa21@gmail.com .thanx for ur info kak.

    ReplyDelete
  119. Akaq nk ctoh srt akak tu.. Mimihaazimah24@gmail.com

    ReplyDelete
  120. assalamualaikum..akak sy ad mslh sdikit dgn kos yg dtwarkn..ayh sy plk sruh msuk ipts..tp taw kn kos ipts cm mne..hmm..srt ni hye utk apply uia je ke? klau u lain boleh x?..boleh x akk email cth srt akk ezzatyhamdan95@gmail.com.. kalau buat srat dlm bhsa mlyu boleh ke?? hihi

    ReplyDelete
  121. salam akak.. saya pelajar lepasan International Baccalaureate.. so, xboleh nak apply upu.. hasrat dihati nak sambung belajar dekat uia.. so, kalau boleh, boleh x akak emailkan contoh appeal letter tu dkat saya? terima kasih. craz_xzer@yahoo.co.uk

    ReplyDelete
  122. boleh emaikan sy tak surat tu? wadhihah96@yahoo.com
    sy nak mohon masuk ke ipta..

    ReplyDelete
  123. Salam kak nina, sy nak mnx tlg akak emailkan kat sy sample surat tu boleh x? Sgt2 memerlukan ptlgn akak ni sbb sy x dpt rayuan upu baru ni..ni email sy
    black_devilqueen@yahoo.com
    Trima kasih sgt2

    ReplyDelete
  124. Salam .boleh emailkan saya surat tu tak nuraziemah113@gmail.com....tq akak

    ReplyDelete
  125. salam kak...tolong hantar surat itu kat saya...sudin94@yahoo.com...thank you..

    ReplyDelete
  126. Salam kak. Boleh tak akak email sample appeal letter yang akak buat tu. I really need your help. Thanks :) FaraAzhar18@gmail.com

    ReplyDelete
  127. Salam sis, boleh tak nak mintak akak email sample appeal letter yg akak buat tuu ? I really need it. Terima kasih :)
    Anurshafikasuhaimi@rocketmail.Com

    ReplyDelete
  128. Salam..sis..agak2 boleh x buat rayuan before upu 2015 ni bukak? Hari tu ade try call, dy suh emel tp smpai skarang krik3 je.. Emel dy anr_asasi@iium.edu tu kan? Kalo nak pos surat je bole x? Btw sy ni bukan spm batch 2014, nak apply kat upu takut tak lepas jek..huhu. Thanks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surat yang akak buat ni hantar by post je.. boleh tapi i am not so sure ada lagi tak intake. coz first intake and second intake is June and thrid is november.. can u give me ur email

      Delete
    2. E-mel saya aishuhada29@gmail.com. Thank you sis. Ingatkan dah reply hari tu. Huhu

      Delete
  129. Assalamualaikum sis... situasi sye sme dgn Aida Shuha... boleh x sis hantar contoh surat tuh dkt sye.. nie e-mail sye : farisfadzilah96@gmail.com ataupun muhammadfarisfadzilah@yahoo.com .. tq sis..

    ReplyDelete
  130. salam akk...boleh tak nak mintak sample appeal letter tu? ni email sy ilinaa933@gmail.com. thanks akk :) !

    ReplyDelete
  131. Akk boleh emailkan saye surt tuhh.. Shazanayusof94@gmail.com

    ReplyDelete
  132. assalam aka,boleh tak tolong emaikan sy contoh surat tu? aqilahdorizaki@gmail.com

    ReplyDelete
  133. Asaalamualaikum Kak nina. Saya Atiqah. Saya nak sangat tolong kawan saya apply uia. Tapi dia dah ada diploma in business. Saya nak tanya, third intake uia tu hanya untuk asasi ataupun degree pun ada? Boleh akak email kan pada saya contoh surat yg akak appeal kan tu? Ni email saya syiqah.nurulatiqahzol@gmail.com Terima kasih kak. Moga Allah permudahkan urusan akak nina sekeluarga :)

    ReplyDelete
  134. Assalamualaikum akak nina :) saya teringin nak masuk ipta uitm. boleh akak tolong saya send kan contoh surat rayuan tu kat saya melalui email? huhu.. emailnya:

    mylove_strawberry97@yahoo.com

    terima kasih kak :) semoga Allah permudahkan urusan akak dunia wa akhirat ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak dah sent to ur email. Kalau uitm, boleh tunggu result upu dan kalau x dapat boleh try through online.

      Delete
  135. salam kak nina, boleh share surat rayuan tu kat email saya? btw is it possible sy akn masuk first intake if sy gi uia pj utk hntar surat rayuan before tarikh rayuan ke upu second intake bukak? ezzahjamilyn26@gmail.com
    thank you:)

    ReplyDelete
  136. Assalamualaikum kak..kalau bleh sy nak tgk contoh appeal letter akak..bleh x?
    email: dalilaharis14 @gmail.com

    ReplyDelete
  137. Salam Kak nina blh tk tlg email kan surat rayuan akak tu thank u so much ;)
    here my email yulia.yasmeen@yahoo.com

    ReplyDelete
  138. Salam kak, sya nak surat rayuan ke uia tu. Ni emai sya. Alifnaj9@gmail.com

    ReplyDelete
  139. Dear All,

    i already sent to ur email.. anything just email me directly - misznina17@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kak nina..blh tak tlg email kan surat rayuan akak tu thank u so much kak ;)
      ni email saya sitiaiesya@yahoo.com

      Delete
  140. akak Nina.. xbley nk email akak.. bley tak email sy surat rayuan tu . ni email sy balqis9796@gmail.com

    ReplyDelete
  141. Salam kak. I just checked my upu & sadly tk dpt. Matrik pn tak dapat. skrg ni saya nk buat rayuan upu sbb nak sangat sangat ke UIA. So pd pendapat kak, while waiting fr rayuan upu patut tak saya daftar form 6 dulu? And kalau rayuan utk second intake tu boleh buat skrg ke tunggu online erayuan? Sorry kak so many ques. But i really really need yr help. Saya nk jgk contoh surat rayuan tu. ni email saya mellayusof@gmail.com Thanks kak :)

    ReplyDelete
  142. Salam akak saya tak dapat upu, rasa macam nak putus asa je,kemana2 orang bertanya,rasa sedih Dan Hampa sangat.walaupun apa yg saya mohon tu sesuai dgn kelayakan dan x demand.saya Harap Akak boleh tolong emailkan saya contoh Surat rayuan yang akak dah buat,terima kasih banyak. Ni email saya www.amirashafikah@gmail.com

    ReplyDelete
  143. assalamualaikum kak nina,saya pun ta dapat mna2 uni..tp nak sgt masuk asasi ilmu wahyu..nk mntak akak emelkan sample surat rayuan boleh.thank youu - wanirah@rocketmail.com

    ReplyDelete
  144. Assalamualaikum akak,mohon akak forwardkan appeal letter akak kat email saya ni zainidaafrina9@gmail.com.
    thanks.May Allah bless :)

    ReplyDelete
  145. akak sy pun nk appeal letter tu bleh? ni email sy ummuhaniahmad1997@gmail.com

    ReplyDelete
  146. Asslamualaikum kak. Mintak tolong email kan appeal letter akak ke email sye boleh? Thank you kak. Semoga Allah membalas jasa kak nina sbb dah tolong ramai students kita (:

    Email sye, honeys_athirah22@yahoo.com.

    ReplyDelete
  147. akak boleh tolong sendkan appeal letter akak ke email saya annira_supian97@yahoo.com . mintak tolong sangat ye kak. terima kasih :)

    ReplyDelete
  148. Akq bole tlong emelkan smple letter tu x?
    jiha9trio@gmail.com

    Tq kak:)

    ReplyDelete
  149. assalamualaikum akak. sy nak mintak appeal letter tu boleh?

    kindly, email to : houseofhumara@gmail.com

    tq so much sis.. may Allah bless you :)

    ReplyDelete
  150. Assalamualaikum kak nina. Saya harap kak nina dpt emailkan juga kpd saya appeal letter tu. saya memang nak sangaaat masuk uia drpd sekolah menengah lagi. Saya harap kak nina dpt bantu saya. May Allah bless you and thanks kak nina 😊

    Email saya : shuhailamohdjamil@gmail.com

    ReplyDelete
  151. salam,, kak. boleh tak emailkan kpd sy appeal letter tu. thanks,, may Allah bleesing you always :)

    ReplyDelete
  152. Assalamualaikum kak , emailkan appeal letter boleh ? Harap dapt bantu . Betul betul nak masuk uia 😭😭😭😭 . farizaalwani@gmail.com

    ReplyDelete
  153. assalamualaikum kak. sekiranya tak keberatan. akak emaikan saya appeal letter akak.
    email saya: wanirahmah@gmail.com
    terima kasih

    ReplyDelete
  154. Assalamualaikum kak..boleh akak appeal letter tu dkat email saya chubbycomell@gmail.com
    Act saya agak confused nak pilih mana satu course yg saya suka..bila tngok senior2 saya blaja dkat UIA saya nak try apply dkat situ, harap akak boleh membantu, terima kasih kak

    ReplyDelete
  155. assalamualaikum kak nina...boleh minta tolong akak emelkan kat saya sampel appeal letter yang akak buat tu. Thank you so much in advance :) aida00izzati@gmail.com

    ReplyDelete


  156. Sent from my iPhone

    salam kak. saya aliran sains dan result spm saya tak berapa bagus. saya just dpt 4a and maths saya b+, ayah saya ckp bcs of maths tu saya tak dpt 1st & 2nd intake upu baru baru ni. saya ralat sgt sebab saya skrg ni tgh menganggur.. saya perlukan nasihat akak. maaf ganggu tapi boleh saya minta appeal letter akak? adlamohd@yahoo.com 😊😭 saya tunggu akak reply, thanks a lot 💕🌸

    ReplyDelete
  157. Assalamualaikum kak. sy ni x dpt upu utk first intake dan rayuan. result sy x laa bgus sngt. ckup2 lepas syarat je. tpi sy pun mcm akak jugak. degil dan ini jgk salah satu usah saya supaya xputus asa. yelaaa kan. rezeki masing masing. yang penting usaha dulu. jdi sy nk mintak contoh surat akak boleh ? email asfa_adli@yahoo.com . nak try utk third intake. thankss akak

    ReplyDelete
  158. Assalamualaikum.. kak,, boleh x saya nak minta juga contoh surat tuh ? Email : identity_biela95@yahoo.com

    Akk, saya nih lepasan diploma unisza,, baru je habes bulan 6 hri tuh..n result bru je keluar smalam.. saya xsempat mohon upu untuk kmasukan bulan 9 tahun nih,, sbb mase permohonan dbuka, status saya masih aktif beljar..tpi xtawu plak last2 minit kawan ckp isi je cume kena lampirkan surat2 berkaitan.. saya xsempat dah mase tu sbb permohonan esoknye dah tutup.. akak tahu x care mcmne saya nak apply degree di uia untuk kmasukan bulan 9 nih ? Kalau tahu, boleh kongsi ?

    ReplyDelete
  159. As salam kak, I'm shahira. kindly asking you if you could send me the letter regarding the application for 3rd intake. Here's my email nurshahiranoordin@gmail.com . Thank you for your kindness :)

    ReplyDelete
  160. assalamualaikum ,kak nina maaf menggangu , boleh tak akk emailkan appeal letter tu dekat email saya..
    ni email saya esahcorner@yahoo.com....thanks kak nina

    ReplyDelete
  161. aslmkm,akak boleh send dkt email sy appeal letter yg akak buat tu sbb sy nak try apply
    3rd intake for uia.So,i really ineed it.
    ni email sy:shiningyeollie@gmail.com
    Thankyou,akak :)

    ReplyDelete
  162. assalam akak. ada tak harapan utk 4a student mcm saya dapat asasi law? dia punya minimum syarat mmg lepas tp allah... sedih jg dengar ada yg kata diketatkan lg kemasukan walaupun requirement dia bg melepasi. sy masih nak jg masuk uni. sy jg nak cuba uia can u email me the appeal letter? (Emel: aqeelaqistina@gmai.com)

    ReplyDelete
  163. assalamualaikum kak nina.. sye nk minta jasa baik akq nina untuk sent kpd sye appeal letter tu.. hope u can sent it to me.. this is my email: fitritone97@gmail.com
    thanks kak nina..

    ReplyDelete
  164. assalamualaikum kak, i hope you can send me the appeal letter, my email- fikayunie0610@gmail.com. thank you :)

    ReplyDelete
  165. Assalamualaikum kak. Boleh tak sis hantar appeal letter sis tu. Btw, sy pelajar lepasan diploma. Ade ke 3rd intake utk pelajar degree? Sorry for taking your time and I hope you can reply mine. My email : livens_cielo@yahoo.com


    Tq :)

    ReplyDelete
  166. salam... saya minta sgt jasa baik k nina forward kan juga cth appeal letter trsebut ke email saya ctmadiha2@gmail.com..t ksih byk...jasamu dikenang....

    ReplyDelete
  167. Assalamualaikum kak nina...tlg hantarkn juga contoh appeal letter tu ke email sya intan_afiqah97@yahoo.com.. harap sngt akak dpt bantu...

    ReplyDelete
  168. assalamualaikum kak nina .. tlong hantarkan ctoh surat tu kat sy .. plzz

    ReplyDelete
  169. assalam . kak,saya minta jasa baik akak untuk forwardkan sample surat akak dekat emel saya ini adyrkamarudin@yahoo.com saya ingin membuat pertukaran fakulti dan saya betul betul memerlukannya . terima kasih :)

    ReplyDelete
  170. Salam .sis mohon jasa baik sis utk emailkan cth surat.really apreciate your help
    shahira22sham@gmail.com

    ReplyDelete
  171. Sis boleh tak tlg emailkan offer letter tu sbb sy tak dpt upu. diela4ever@gmail.com

    ReplyDelete
  172. Salam akak boleh tolong email pada saya contoh surat rayuan tu? ni email saya, fikri9403@gmail.com.

    Terima Kasih ya.

    ReplyDelete
  173. assalamualaikum akak, saya pelajar lepasan spm 2014 dan masih menunggu tawaran untuk sambung belajar. tahniah akak sebab dapat uia! . boleh tak saya nak minta akak emailkan contoh surat rayuan tu? terima kasih atas kesudian akak membantu, semoga sentiasa diberkati oleh Allah dan berjaya dunia dan akhirat. amin :) nadiah.azuri@gmail.com

    ReplyDelete
  174. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  175. Assalamualaikum kak. Nak contoh surat jugak :( email: fatenalina@gmail.com

    ReplyDelete
  176. saya minta sgt jasa baik k nina forward kan juga cth appeal letter trsebut ke email saya halifahlittlekhalifah@gmail.com

    ReplyDelete
  177. Salam. Sis blh tak tlg forward kan cth appeal letter tu
    shahira22sham@gmail.com
    Thanks . Really appreciate your help

    ReplyDelete
  178. Assalamualaikum, akak. Boleh tak forwardkan contoh surat rayuan akak :D
    hahizdan_4896@ymail.com

    Saya sgt perlukan pertolongan akak. Terimakasih ^^

    ReplyDelete
  179. assalamualaikum..sis bleh tlon forward x contoh surat tu email saye zakiahnain@gmail.com..thanks a lot ye...

    ReplyDelete
  180. salam kak.. sya pun mnghadapi situasi lebih kurang.. akak masih simpan appeal latter tu atau ssiapa yg masih ada mohon sngat share kat saya.. jasa baik anda amatlah dihargai.. terima kasih.. izan101794@yahoo.com / falconzvampz@gmail.com

    ReplyDelete
  181. salam kak , sy pon nk tngok sample surat rayuan tu . emailkn azreey_sp99@yahoo.com

    ReplyDelete
  182. Assalam kak..kalau 3rd intake tuk uitm bila ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak tak pasti la dik.. please tengok website uitm. tq

      Delete
  183. Sis, saya nak surat tu. Please email basicallymisszylla@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts