3P- Program Pentauliahan Professional


Tebal nyer. Nasib baik free.

Hei, where have you been? i am not seeing you for two days. hehehe. Aku agak busy untuk dua minggu nie coz attend program 3p - Program Pentauliahan Professional. Ramai budak ICT ambil course ASP.NET, tapi dah penuh jadi aku ambil je course Network + . Setakat nie, clas network+ memang mengingaktkan aku kembali kepada subject Networking - Dr.Teddy. heheheh.
Sementara masih belajar dan ada peluang untuk menmbahkan ilmu dan certificate aku join program nie.Sekurang-kurang nya cuti aku terisi dengan ilmu .Waaa~ ayat macam budak nerd je. hahahah

Course-course yang di tawarkan pihak 3p nie agak mahal kalau kita ambil dekat luar. Jadi kalau ambil dekat uia nie free, cuma tak best 3p nie tak provided food. Compared to "toon boom animation program" ada provide food. Cettt~ makanan je aku fikir. hehehe.

Dua hari kami didedahkan dengan soft skill . Cara-cara nak menghadapi interview, tips-tips yang berguna untuk dapatkan interview. How to improve our communication skills. Selain itu, kami buat personaliti test dan belajar cara untuk membaca mata seseorang. hehehe. Untuk personaliti skill aku under categories dominannce. Secara ringkas seseorang yang dominance:-

This person's tendencies incluude
  1. Getting immediate result
  2. Causing action
  3. Accepting challenge
  4. Taking authority
  5. Solving problems
hehehe. pasangan orang dominance mesti orang yang steadiness. Susah pula nak terangkan panjang-panjang.Korang kena attained sendiri personality test.


Untuk ubat nie pula. Dua hari aku kena selesema and batuk, sekarang pun ada juga. Nasib baik ubat tak payah bayar, sebab tiap-tiap sem dah bayar medical fees. Hehehe. Tu sebab nyer tiap sem aku akan pergi jumpa doctor. Cettt~~

Apa-apa pun aku paling suka ayat dekat packet ubat.

"WHEN I'M ILL, IT IS HE WHO CURES ME "

Membuatkan aku teringat bahawa, hanya Allah dapat menyembuhkan penyakit aku, dan setiap penyakit yang aku hadapi untuk membuang semua dosa-dosa kecil ku. Amin :)

Comments

Popular Posts