Cousins~

"A cousin is a ready-made friend for life"

Ramai bila lihat aku adik beradik kata muka tak sama. Tapi bila lihat sepupu mesti kata kami adik beradik. Ramai yang dah terkeliru. Hehehhe. Aku, maryam and nurul paling ramai yang confused.

Situasi 1

Waktu tu aku dengan makngah (ibu maryam ) ada dalam dapur. Aku membelakangkan mak ngah menghadap sinki tengah basuh pinggan. Mak ngah pula tengah masak.

Mak Ngah: Yam tolong ambilkan ibu garam.

Sambil arah pandang sinki, mak ngah panggil lagi tapi tiada orang menyahut. Aku pun tak menyahut la sebab mak ngah tengah panggil anak dia bukan aku. huhu. Sekali mak ngah datang dekat ke sinki.

Mak Ngah: La.. Nina ke dekat sinki ingat kan Yam tadi, patut la tak menyahut dari tadi.

*Keliru dari belakang*
Nurul, Maryam and Me( Dari belakang ramai yang confused)
Situasi 2

Ketika itu kahwin cousin aku -Furqan. Waktu tu entah tiba-tiba datang sorang perempuan datang arah aku.

Kawan Furqan: Awak adik furqan ya? Nurul Ezzah'.

Muka aku tercengang kejap. Ha?? Nie mesti keliru punya pasal nie.

Aku: Tak la, saya cousin furqan. Nie mesti keliru fikir saya dengan nurul muka sama kan. heheheh

*Ramai dah ingat muka kami sama. tapi sekali pandang aje la.hehe*

Dulu pernah ada orang kata kami kembar kerana gambar ini.



On my cousin wedding

Kejadian ini jarang berlaku, pakai baju cantik basuh pinggan. hahaha

Comments

Popular Posts