The Secret Life of Nora

Pada asalnya, aku dengar juga orang kecoh-kecoh dengan cerita "The Secret Life of Nora" then ada kaitan dengan cerita lama-lama tentang agen "Nora Zain". Tapi seperti biasa la, aku ni jenis bukan kaki tengok theater nak beli ticket yang puluhan dan ratusan tu memang tak mungkin. Jadi aku memang tak ambil tahu apa pun pasal theater nie, story pun tak tahu langsung pasal apa. hahaha.


Then, tetiba je hari semalam (Sabtu, 15/10/2011) akak aku call, tanya sama ada balik rumah atau tak this week. Aku yang balik rumah ibarat "wajibulghunnah" mesti lah jawab ya.Terus akak aku cakap, aku dapat 4 free VIP ticket "The Secret Life of Nora" kak farah bagi. Terus aku jawab nak pergi.. hehehe. Jadi hari ni, akak aku, adik aku (akmal) ,and en.ahmad dapat tengok theater di  VIP's seat secara free. hahaha. SANGAT BAHAGIA!! Jadi kami tak kisah sama ada best atau tidak cerita nie. hahahha
Ada gaya ke? hahaha.
Barisan tunjang utama "The Secret Life of Nora"
Aku ada gak dengar orang cakap The Secret Life of Nora nie best giler. Bagi aku theater nie memang ada semua element cukup. Action, love, friendships, jokes. Memang lengkap la, di sebalik nama-nama baru dan juga orang lama yang memang menghidupkan lagi cerita ini. hehehe.

The Secret Life OF Nora

Akmal and Along during Intermission
Cerita nie agak lama dari pada pukul 3 petang aku tengok, then pukul 4.30 petang ada intermission selama setengah jam kemudian sambung sehingga ke pukul 6. Woo. almost 3 jam. Tapi kita mungkin terhibur dengan nyanyian dan lagu yang disampaikan. Aku ingat theater nie cakap je , rupanya aku pergi musical theater, asyik tengok orang nyanyi dan menari aje la. tapi gak part cakap-cakap. 
Tapi yang best, "The secret life of Nora" ni pada asalnya aku ingat fully in english. Tapi dia ada mix with malay and english. So, dia ada selitkan juga sedikit malay jokes. Nak cerita lah sikit, belakang aku ada mat salleh celup waktu nyanyi negaraku dia agak bising macam tak hormat la. Then , waktu sepanjang theater mesti gelak lambat atau tak boleh gelak sebab tak faham dengan jokes yang cuba disampaikan. Cuma waktu part menari macam "Pussy cat dolls " tu terjerit-jerit la . hahaha. Apa-apa pun aku rasa dari segi pemakaian MEMANG SEXY, macam kami yg duduk depan semua boleh nampak. hahaha.


Pelakon utama, Datin Tiara Jacquelina dan Ryan Silverman membawakan watak dengan baik disamping nyanyian mereka. "Pitching memang tak lari la". Aku suka part mereka nyanyi lagu seolah-olah tengah lihat kelip-kelip. Dah macam dekat walt disney punya cerita je. hahaha Tapi gaya lakonan dan skrip yang agak bersahaja dari Adibah Nor dan Tony Eusoff memang terbaik dan sangat lawak. Satu part tiba-tiba Adibah Nor keluar dari pintu.  Memang depan kami, hahaha. Memang woo... Comel sangat Adibah Nor dengan vakum set dia tu.. Hahahah.

Pentas dari seat kami. Nampak kaki? Tu kaki Aznil.hehe


Aznil memang menambahkan perasa dalam cerita nie, dengan pelat R yang bertukar jadi W. Tersangat lah lawak.. selain dari set-set kostum yang banyak sangat love untuk Aznil aka Mr.J.  Kehadiran, Mamat Khalid sebagai boss kepada hero dalam cerita nie membuatkan jadi lawak je . Bila semua orang nak balik, tetiba je Mamat Khalid muncul macam dalam agent dekat tv. Semua orang gelak dengan cara dia yang bersahaja. 


For the team "The Secret Life Of Nora" i give you 4/5. Ada sambungan ke agent Nora at Rio, Brazil?? hahaha.




Set in a fantastical version of the 1960s, “The Secret Life of Nora” is about Nora, the star of a cabaret, who becomes a spy by accident to help uncover a mysterious evil plot by an evil Baddie. She falls in love with Roger, a British agent who helps her in her transformation from a stage Drama Queen to a skilled undercover spy!

One of the most anticipated musicals of the year, “The Secret Life of Nora” is produced by Enfiniti Vision Media, the critically-acclaimed company that produced the award-winning Puteri Gunung Ledang the Musical and P.Ramlee the Musical.

The Executive Producer, who is also the award-winning producer, actress and arts advocate Tiara Jacquelina personally hand-picked the creative minds and top talents from East to West to collaborate in Malaysia’s largest “Glocal” production in musical theatre.

The musical promises to be a ravishing spectacle on all accounts from the star studded cast to the audio-visual feast incorporating elements of aerial spectacle, fantasy and a fusion of music from across the eras.

Dua jejaka
Dua Dara
Panggung Sari, Istana Budaya 

p/s: sebenarnya nie pengalaman pertama aku watching theater. hehehe. 
p/s/s: Kak Farah kalau ada ticket free lagi jangan lupa bagi kami. 

Comments

Post a Comment

Popular Posts