7/17/12

Winter at Busselton Jetty, Australia 2012- Part 10

*Aku baru pulang dari tempat yang aku tak pernah jejak. Walaupun tempat tu berada di Malaysia. Tempat yang sentiasa mempunyai cerita yang tersendiri, dialek bahasa yang tersendiri. Nanti aku update ya... *

Selepas kami berehat sebentar dan melawati Choclate Factory, kami semua bergerak ke Busselton Jetty untuk menunaikan solat jamak zohor dan asar. Tak ada masjid atau musolla pun dekat sini ,kami bentang tikar je . 

Busselton Jetty merupakan timber-piled jetty yang terpanjang di Southern Hemisphere. Memang panjang, sehinggakan kita kena naik keretapi untuk bergerak dari satu station ke satu station. Banyak juga aktiviti boleh dilakukan di sini, bermain basikal.,riadah dan juga picnic.

Others attraction at Busselton Jetty:-
  • Underwater Observatory
  • Jetty Train
  • Interpretive Center
Busselton Jetty 
Busselton Jetty with Family
Seperti yang anda lihat waktu ni dah pukul 3 petang, tapi gaya macam dah pukul 5 petang aje. heheh.. Kami meneruskan perjalanan pulang ke Perth. Amacam dalam masa 2 hari dah lebih dari 1000km kami gerak. Pengalaman yang cukup bermakna, baru la rasa macam mana orang balik kampung dekat 8jam.

Perth- Albany- Augusta- Margaret River- Busselton - Perth

p/s:  Belum lagi habis travelog ini, sabar ya. Aku masih lagi ada 3 hari di Perth. hehe

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...