Unplanned Journey to Kuching, Sarawak - Day 1 : My Best Friend's Wedding

Kalau korang perasan aku suka type Serawak as Sarawak. macam best je.. macam best je.. dah mengarut pula waktu type ni. Jom continue my travel trip to Kuching, Sarawak!

Dalam post sebelum ni , Unplanned Journey to Kuching, Sarawak - Day 1 : Kuching International Airport , Sarawak aku ada bagitahu antara sebab utama aku tiba-tiba sahaja beli flight ticket ke Kuching sebab menghadiri majlis kahwin kawan aku disana.
Jadi aku nak sediakan lah satu entry khas buat Pn. Latifa Adni dan En. Faiz ye..

Naik sahaja kereta MyVi yang kami sewa, cepat-cepat kami setup GPS .  GPS tu En. Ahmad bawa dari Semenanjung, sebab nak sewa dari owner tu mahal sangat. Sebenarnya, dalam flight kami semua still pakai jeans dan t-shirt je. Baju kurung and baju melayu tu, kami gantung pada hanger.. ehehhe.. Jadi dah sampai Kuching, ingat nak tukarlah baju dekat hotel yang kami dah buat reservation. Kami pun terus menghala ke Hotel Grand Supreme. Unfortunately, receptionist kata check-in pukul 12 dan kalau nak minta masuk early pun tak boleh sebab bilik tak kemas lagi.

Memandangkan waktu kami sampai hotel tu dalam 8 lbeh nak dekat pukul 9, jadi kami decide dalam perjalanan ke rumah Lat. Kami singgah mana-mana surau/ toilet petrol station. Nampak je Petronas kami terus singgah. Nsb baik toilet tu baru basuh, jadi dapatlah kami bersuka ria menukar baju kurung, sempat lagi tu cuci muka and makeup. Nama pun perempuan..ehehe.

Siap tukar baju and isi minyak kereta, kami gerak terus ke Rumah Pengantin di Area Jalan Demak.. Alhamdulillah, tepat pukul 10 pagi kami sampai di rumah pengantin. Terus bapa pengantin suruh kami duduk dahulu, sebab tengah ada bacaan doa selamat. Waa.. Happy dapat tahu mereka dah selamat bernikah.

Bila dah habis bacaan doa, dapat la kami bantai makan nasi minyak. .. lapar sangat, dah tak tahan. Mak cik sebelah kami tu tau kami bukan dari Serawak tapi lagi terkejut bila kami faham dia cakap apa dalam bahasa Sarawak ..ngee

"Kamek sik tahu klakar Sawak, tapi kamek faham apa kitak klakar" hehe.

Thanks to Family Lat and Faiz yang menjamu orang Semenanjung yang tengah kebulur, sampai lupa nak snap picture. wahahah.. Apa-apapun layankan gambar-gambar orang yang dah kekenyangan ni.hehe

Rombongan dari Semenanjung
UIA-ICT 09-13
Wedding Lat Kuching, Serawak
Along bersama dengan rakan-rakanku
Photo Courtesy: Suhaila
With the bride and groom
Wedding Lat Kuching, Serawak

Buat Latifa and Faiz:
"بَارَكَ اللهُ لَكَ ، وَبَارَكَ عَلَيْكَ ، وَجَمَعَ بَيْنَكُمَا فِي خَيْرٍ"
Selesai berphotoshoot bersama pengantin,kami pulang semula ke bandar Kuching. Tapi kami ada singgah satu tempat makan. Nak tahu mana? Bermula Food Hunting di Sarawak! Yeah.

p.s: Happy for both of you :)

1. yay! food hunt.. #tertibaperotexcited

1. yey! makan dan makan lagi.. #rindumakanansarawak

2. Semoga Nasi Minyak Nina Syauqi adalah yang seterusnya =)

3. Susah payah datang kenduri kawan di sarawak..moga nanti kenduri tuan punya blog ni akan di limpahi dgn berkat dari seluruh malaysia amin :D