Toon Boom Animation.

Sekarang nie, sambil belajar untuk short sem dan nak tambah ilmu baru. Aku join program baru iaitu Undergraduate Skill Program (USP) under MSC. Kira nya, MSC buat collobration with university to provide a skillful student ,and when they go out they will get the job.

So, sapa2 yang join program nie. Nama mereka dah ada dalam database MSC. Banyak juga program2 yang dianjurkan MSC untuk pelajar. Perkara yang paling penting nak sampaikan bahawa Student IT, kalau fresh graduate mesti akan dapat kerja, coz sekarang nie Industry sangat memerlukan skill worker from IT background. Jadi peranan MSC, untuk support student fresh graduate, get the job , give training and help industry IT. Siapa-siapa yang nak internship, boleh pergi ke MSC and send the resume.

Selama 5 hari join soft skill program, banyak perkara baru aku belajar. Ethics to communicate with business people, interpersonal skill, macam mana nak buat resume , and tips-tips during interview.

Sekarang ni, tengah training "Toon Boom Animation" . Walaupun, aku dari computer science background, tapi seronok bila main and learn new tools . Cara nak buat animation, dan faham akan principle of animation. Huhuhu.


Bouncing ball- Ni one of the animation yang aku baru belajar.

Mula-mula tu agak susah coz kita tak biasa nak main dengan tools dia. Tapi lama-lama belajar , baru faham . Hehehhe. Walaupun 3 second, tapi ada dekat 30+ frame. Maksud nyer, 30 biji bola aku kena lukis. :D Nanti aku update lagi video2 animation yang aku buat . Best dapat belajar animation. Baru faham kenapa , gaji orang animation tinggi. Mereka memerlukan skill dan juga idea. Wooo! Tabik spring la untuk animator dekat Upin Ipin :)

Comments

  1. wah! hebat! ruginye x join msc ni.
    amek mmt pon bkn blaja wat 3D. huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts