Moving out to Bangsar.

Sebenar nye.. Aku bukan patut update blog.. Patut nyer siapkan kerja project yang berlambak..
Heheheh..Tulis blog boleh release kan tension.. Betol ker?? ( kena buat research nie.. wakakaka)

Ok, last sunday kami moving out to Bangsar.. Oh.. Sapa2 lepas nie yang kena duk lepak dekat KL central. Meh datang rumah aku dulu.. coz rumah saya tersangatlah dekat dengan kl central..Huhuhu

Gambar dalam rumah.. Ok hakikat nyer lagi kecil dari rumah sekarang.. Tapi tak kisah la.. Nak buat macam mana bila kena halau

So, dalam pada mengemas2 buku yang terlampau banyak dalam bilik aku.. berserta dengan baju yang banyak.. Maklum lah.. ada 3 orang anak dara duk satu bilik.. hehehhe
Macam2 lah aku jumpa.. Khazanah negara.. Along siap boleh jumpa duit raya dia zaman sekolah.. Total count almost RM80.. Haish.. aku dengan najlaa'(my sister) geram je bila tgk along dapat duit.. Then, kami jumpa kertas exam arab, along and aku belajar dengan ustaz yang sama utk arab ... Heehehhe

Separuh kotak buku2 universiti jer aku bawa.. Lain jual dekat recycle. Simpan lagi file taaruf..
See... Ustaz kami orang yang sama.. Ustaz Wan Mohd Zuki. Sangat baik orang nya... Suka dia mengajar.


Terjumpa hadiah-hadiah dari kawan waktu kerja dekat TM.. Wrapping paper pie pineaple. Heheheh(from someone)
Yang gambar hadiah tu.. utk org yang baru sambut birthday last week.. Happy birthday Mr.Ahmad!!

Sebenarnya, pindah adalah sangat memenatkan.. Banyangkan barang anda selama 20 tahun.. Nak kena pilih yang dah tak nak pakai lagi.. Rupa nya rumah aku sangat banyak dua perkara.. BUKU dan BAJU yang dah tak pakai.. Buku2 yang dah lama jual dekat recycle .. Then, baju kasi orang yang memerlukan.. huhuh..

Proses nak memindahkan barang pun penat.. Beberapa trip nak kena pindahkan barang2 kami... Eventhough, lori akan datang.. Tapi lori angkat barang2 yang besar jer la macam peti ais, almari and katil.. Nasib baik., bangsar and cochrane tak jauh jadi cepat aje la kami sampai utk pindahkan barang.

Tgk tu sikit punya banyak barang dalam kereta..
Ni bilik aku bila dah di kosongkan.. huhu

Sememangnya, tak semua orang mahu berpindah apabila dipaksa. Namun , aku take it as a positif side.. Berpindah itu adalah hijrah.. Hijrah ke arah kebaikan .. Siapa tahu,kita cuma mampu merancang .. Hanya Allah yang menentukannya.. :)

Comments

  1. mcm slr la gambar yg bwh skali tuu!

    ReplyDelete
  2. yg bawah skali??
    pic bilik i ker? hahahha..
    slr apa nyer nokia jer.. hahha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts