Last Day and Itinerary Winter in South Korea Day 8

Alhamdulillah , finally berjaya juga aku update untuk hari ke 8! Yahoo. setelah dekat setahun nak khatam cerita 8 hari ni. wahahahha.. sujud syukur akak..  Sebelum aku cerita details untuk hari ke 8 rupanya dekat 21 entry pasal trip ni. mak aihhh!!!! Details nye.. Jadi silalah click-click untuk cerita yang menarik perhatian anda ye... Untuk cerita hari ke 8 terus scroll ke bawah sedikit..

Day 1: 2 January 2014

1. Gimhae International Airport, Busan : The Arrival
  2. Gupo Station
  3. Mugunghwa Train, Korail : Busan to Seoul
Day 2: 3 January 2014
  1. Seoul Tourism Centre,Myeong Dong
  2. Korean Post Office
  3. Namdaemun Market
  4. Lunch at Kimbap Sotong, Myeong Dong
  5. Gangnam Station
  6. Lotte Mall, Seoul Station : Seoul to Busan
Day 6 : 7 January 2015

Masjid Al-Fatah, Busan
Pop Corn Hostel, Haeundae ,Busan
Jagalchi Market, Busan
Gamcheon Culture Village, Busan

Day 7: 8 January 2015
  1. Historic Park of Geoje POW Camp (포로수용소유적공원)
  2. Bimbimbap Lunch
  3. Sinseondae Cliff (신선대)
  4. The Hill of Wind (바람의언덕)
  5. Haegeumgang dan Oedo
Day 8 : 9 January 2015

Alhamdulillah setelah seminggu berada di bumi South Korea.. Hari ke -8 merupakan hari untuk kami semua pulang ke Malaysia. Back to reality!

Kita throwback, malam sebelum balik ...kami kemas-kemas la barang-barang nak beli.. Muatan kami dah terlebih sebenarnya.. Awal-awal lagi akak aku dah tambah luggage, kang access baggage kena bayar ngarut-ngarut pula dah..Sempat lagi kami pergi beli beg ,alaaa macam beg besar yang jual dekat bandung tu.. Dekat je, kami pergi pasar malam area kawasan Pop Corn Hostel - Haeundae Market.. jalan-jalan tengah malam sambil ambil angin winter.. huhuhu
Haeundae Market, Busan
Sempatlah kami beli ole-ole, ada yang teringin nak makan pear korea.. nasib ada musim, nak tercekik juga kami bila tengok harga di convertkan ke ringgit malaysia.. kalau sekarang taubat aku tak beli.. huhuhu

Korean Pear, Busan
Infront of our room.Last Day
Dah siap-siap kemas, pagi tu kami bergerak awal.. Lepas breakfast, kami tinggalkan segala jenis makanan  yang tak makan lagi dekat Pop Corn Hostel.. Tak sanggup nak bawa.. buat tambah berat ..  Destination kami terus ke Gimhae International Airport, Busan . Nak faham lebih pasal Gimhae Airport boleh click "here"

Dari depan Pop Corn Hostel, kami ambil bus ke Seoul Station.. Kemudian kami terus ke Gimhae International Airport.. Tak lah susah.. alhamdulillah senang.. cuma azab sahaja nak bawa beg-beg yang banyak..

Waktu sampai Gimhae ada nampak mamat macam muka orang Malaysia, duk pandang-pandang kami dengan beg berat.. wahaha.. ye kami beli bukan untuk kami je.. Untuk family yang ada dekat Malaysia tu.. Jadi jangan ingat kami shopping untuk diri sendiri.. tapi shopping untuk kaum kerabat yang mendoakan kami semua..

Alhamdulillah, check in pun senang .. Lepas customs pun senang.. Terus kami naik tunggu di Boarding Hall..Dekat Boarding Hall ni ada la Dunkin Donuts punya kedai.. Disebabkan T-Money kami masih berlambak.. Aku duk habiskan dengan beli Donuts and air, bersama dengan mug 2 biji. Gila berapa won spend.. Tinggal berapa ribu won aje.. Sebabnye T-Money tu nanti aku nak pulangkan semula dekat kawan aku..

So, lebih kurang 45 minit tibalah masa untuk naik kapal terbang pulang ke Malaysia.Seperti biasa kami gunakan Air Asia.. Flight balik ni nak kata smooth 100% tak lah,sebab waktu dekat atas udara Vietnam angin kencang kot.. Dah la minah korea belakang kami duk bising-bising over excited.. Sekali bila kapal terbang turun naik menjerit dia orang.. Sabo jelah! Tapi memang mengucap panjang and banyak baca doa lah waktu tu.. Dalam hati duk fikir macam-macam,sempat fikir kalau apa-apa berlaku dapatlah family jumpa dengan aku semula.. Seriously! Tu yang aku fikir..

Alhamdulillah sampai juga kami di bumi Malaysia.. Sujud syukur kami semua! Dah sampai rumah, tiba masa membungkang .. Sebab esok dah masuk kerja.. hahahah :P

So amacam trip yang panjang gila.. Next entry nanti aku nak cerita something speciall.. So nantikan ye.. The Untold Stories of South Korea.