Tips-tips blog

Aku dapat tips blog nie dr someone..
Dia kata.. " Jangan blog waktu kite tengah marah, stress atau dalam keadaan diri kite yg tengah tak stabil.. Sebab nyer, waktu kite tengah marah.. Macam2 keluar .. Macam2 kite sebut.. Benda2 yg kite tak suka orang sebut kat diri kite.. Kite akan sebut .. or tulis ..hehehe"

"Kadang-kala perasaan marah atau yg sekutu dgn nyer .. Harus kite control coz nafsu amarah adalah perangai syaitan.. "
Yup, orang yang dapat mengawal kemarahan adalah orang yg hebat..
Bile aku fikir semula.. Betol lah.. tak perlu aku tulis kemarahan atau stress kite kat bloging..
Tp depends dgn orang.. Kadang2 orang dapat hilangkan stress melalui blog..

Another tips dia bg.. "Bila marah buka notepad.. Then tulis la apa yg kite nak tulis.. Nak maki ker.. Nak marah2 ke.. Nak tulis capital letter ker.. Up to u.. Then delete it!"

Aku apply it.. Yes, it work it.. Coz dulu aku igt ag zaman before blog .. waktu darjah 6 kot.. Try lah buat diari.. Diari dgn blog lebih kurang sama jer .. Cuma beza blog sume orang baca.. Diari sendiri baca..
Kadang2 aku gelak, bila baca diari..Apa jer lah yg aku tulis nie.. Nak marah2 orang jer reti.. Rasa malu pula dgn perangai buruk diri sendiri.. Huhu

So, next time bila marah buka notepad! Then dah habis marah.. Delete it! :)

Yg nie cume pendapat aku dgn si dia.. Jangan terasa atau ambil hati.. Yg penting. Always think positif and enjoy the life.. :)

Comments

Popular Posts